• نگاهی دقیقتر به دوربین جدید کانن EOS M200

    بازدید : 117

    اواخر تابستان گذشته ؛ کانن از جدید ترین دوربین میرورلس سطح مبتدی خود رونمایی کرد . این دوربین جدید که EOS M200 نام گرفت ؛ در واقع جایگزین مدل قدیمی تر EOS M100 در خط تولید محصولات کانن خواهد بود .


    این مدل جدید که به یک پردازنده پیشرفته DIGIC 8  مجهز شده است ؛ از قابلیت های عکاسی و اتوفوکوس پیشرفته تری برخوردار شده و ویژگی فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز به آن افزوده شده است . بنا بر اعلام کارشناسان کانن ؛ این دوربین مناسب استفاده به  وسیله افرادی است که به تصاویر با کیفیت عالی اهمیت داده و سبک و کم حجم بودن دوربین به همراه قابلیت تعویض لنز ؛ از جمله فاکتور های تاثیر گذار برای آنها به شمار می آید .

    نمایندگی کانن


    دوربین کانن EOS M200 با وزنی در حدود 299 گرم ، حتی از مدل پیش از خود نیز سبک تر می باشد اما با اینحال؛ این هرگز یک دوربین ساده نیست و در طراحی آن از حجم وسیعی از تکنولوژی استفاده شده است .


    در درون بدنه دوربین کانن EOS M200 از یک سنسور 24.1 مگاپیکسلی APS-C CMOS استفاده شده است که رزولوشن کافی برای ثبت تمامی جزئیات یک عکس را فراهم می آورد .


    اتوفوکوس تشخیص چشم :


    دوربین کانن EOS M200 به آخرین فناوری اتوفوکوس دوربین های کانن ؛ یعنی سیستم Dual Pixel CMOS AF مجهز است و به لطف برخورداری از پردازنده DIGIC 8 تشخیص حرکت سوژه و در فوکوس نگه داشتن سوژه ها را به خوبی انجام می دهد .


    یکی از مهمترین نکات در رابطه با این دوربین آن است که EOS M200 از یک سطح کاملا گسترده برای محل قرار گیری نقاط اتوفوکوس برخوردار است . سطح پوشش اتوفوکوس در این دوربین 88% × 100% می باشد و این امر بدان معناست که در زمان استفاده از این دوربین سوژه ها به سرعت مورد تشخیص قرار گرفته و حتی اگر در لبه های کادر بندی باشند ؛ به دقت در قفل اتوفوکوس قرار می گیرند .

    نمایندگی کانن


    اتوفوکوس تشخیص چشم نیز یکی از ویژگی هایی است که مکانیسم تشخیص چهره را به طورکلی آسانتر نموده و در زمان عکاسی پرتره ؛ تصویری کاملا شارپ از صورت سوژه را ارایه می دهد .


    همچنین این سیستم قادر است تا چشم سوژه را به سرعت تشخیص داده و حرکت های آنرا تعقیب نماید . تعقیب حرکت چشم سوژه حتی در شرایط عکاسی متوالی نیز امکان پذیر خواهد بود .


    اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که از ثبت عکس های سلفی لذت می برید ؛ دوربین کانن EOS M200 به آسانی به شما امکان سلفی گرفتن را می دهد .


    صفحه ال سی دی لمسی این دوربین قابلیت چرخش 180 درجه دارد و با برخورداری از ویژگی شاتر لمسی ؛ به راحتی می توان دوربین را در برابر خود گرفته و لمس صفحه نمایش ؛ یک عکس سلفی می توان گرفت .

    نمایندگی کانن


    مود عکاسی Self Portrait نیز در این دوربین به شما امکان می دهد تا پس زمینه را به خوبی محو نموده و حالت ها و افکت های مختلفی را بر روی پوست صورت خود اعمال نمایید .


    بوکه های طبیعی :


    بسیاری از تلفن های هوشمند , امکان دستیابی به بوکه را از طریق پردازش نرم افزاری تصویر به وجود می آورند که این امر موجب ایجاد یک تصویر غیر واقعی و غیر طبیعی خواهد شد . در زمان کار با این دوربین ها ؛ بخش هایی از سوژه نیز به همراه پس زمینه مورد پردازش قرار می گیرد و هیچ راهی برای اصلاح آن وجود نخواهد داشت .

    نمایندگی کانن


    اما دوربین کانن EOS M200 با برخورداری از یک سنسور APS-C بزرگ ؛ به همراه عناصر اپتیکال موجود در لنز ؛ بوکه هایی طبیعی در پس زمینه سوژه به وجود آورده و جدا سازی سوژه از پس زمینه را در طبیعی ترین حالت ممکن به انجام می رساند .


    فیلمبرداری با کیفیت 4k :


    دوربین کانن EOS M200 قادر به انجام فیلمبرداری با رزولوشن 4K 25p (PAL)/24p (NTSC) می باشد . همچنین با استفاده از ویژگی فیلمبرداری تایم لپس 4k ؛ یا رکورد فیلم های اسلوموشن با فریم ریت 100p/120p در کیفیت HD ؛ افکت های خلاقانه در زمان فیلمبرداری را نیز اعمال می توان نمود .

    نمایندگی کانن


    فیلمبرداری در حالت عمودی ؛ با همین جهت در دوربین ذخیره می شود و برای نمایش در تلویزیون , به هیچ گونه تبدیل تصاویر نیاز نخواهد بود .


    استابیلایزر دیجیتال :


    در فناوری دوربین کانن EOS M200 از سیستم Movie Digital IS استفاده شده است و در این سیستم از یک سنسور ژیرو 3 محور برای ثبیت تصویر و کاهش لرزش های آن استفاده می گردد . 

    نمایندگی کانن


    در زمان استفاده از لنز های استابیلایزر دار ؛ سیستم ژیرو به همراه استابیلایزر لنز ؛ عملکرد کاملا مطلوبی را ارایه داده و به میزان بیشتری موجب تثبیت تصاویر خواهند شد. 


    اتصال آسان با دستگاه های هوشمند جانبی :


    دوربین کانن EOS M200 قادر به برقراری اتصال آسان با دستگاه های جانبی هوشمند می باشد. اتصال با دستگاه های جانبی از طریق وای فای و بلوتوث انجام می شود و با نصب نرم افزار Canon Camera Connect روی دستگاه های جانبی ؛ انتقال تصاویر را به آسانی می توان انجام داد .


    اتصال بلوتوث با این دوربین امکان می دهد تا از تلفن هوشمند به صورت ریموت کنترل نیز استفاده نمایید .



    نمایندگی کانن 

    ترجمه و تدوین : فرهاد مولایی


    برچسب‌ها :


    دیدگاه شما

    دیدگاه ها

      - هنوز دیدگاهی ثبت نشده است -